onsdag 22 november 2017

Att läsa mellan raderna (Tinder och jag)

S kallade mig stilig.

Jag vill inte vara stilig. Stilig är det tanter som gillar Bingolotto säger om männen i Dressmanreklamen.

S sade även vid något tillfälle att han ville göka. Jag hade verkligen föredragit om det han menade var att han som hängiven ornitolog ville gå upp tidigt. Men det var alltså en omskrivning till att ha sex.

Ord är verkligen små laddade handgranater.

Jag swipar igen. Mot bättre vetande.

Är det Tinder eller jag som har förfallit? Jag konstaterar att jag verkar ha valt bort varenda vettig man som fanns. Kvar finns Per-Urban 57 som bor ensam i vildmarken och söker den som finner glädje i det lilla. Det är inget fel på Per-Urban. Men det är inte mig han söker.

Där finns Adam, 36 som gillar pingpong. På en av profilbilderna sitter han på en toalett och läser med byxorna nerdragna. Hej då Adam. Du är för kul för mig.

Nästa svep är Rolf, 61 (är det fel på mina inställningar eller på min inställning?). Han söker någon som lever i nuet. Lätt för honom att säga som snart går i pension.

Marcus 112 går bort (olycksbådande associationer) och Christer 49 hittar jag tydligen lättast i skärgård och på fjällsluttning. Där lär han ju inte hitta mig, om man säger så.

Och så där fortsätter det. Åke upplyser om att han varit singel sedan 2009. Han kanske tänker att profilbilden med tomteluvan kan rädda upp det. "Satan" väcker ett antal frågetecken, men inget som jag vill räta ut med ett högersvep. "Vertigos" profilbild är en fint teckad daggmask. Han tycker uppenbarligen att den talar för sig själv.

Jag ger upp. Dagens enda matchning är en snygg fastighetsmäklare. Han beskriver sig som ärlig och rak så han kan inte ha så jättestor framgång som säljare. Han söker någon som är busigt kåt.  Jag känner mig för tillfället närmare en fjällsluttning än den sinnesstämning han efterfrågar. Men alltså ... innan du dömer mig kan du vänligen läsa igenom utbudet ovan igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar